referat GeodezjI I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
Pokój nr: 21
Tel. wew.: 119, 197
Tel. bezpośredni: 22 708 91 19; 22 708 91 97
Kierownik: Grażyna Brzozowska
Tel. bezpośredni: 22 708 91 27
Pokój nr: 19
Wydawanie zawiadomień i zaświadczeń o ustaleniu numeru porządkowego – tel. 22 708 91 18.
1. Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami podlega bezpośrednio Zastępcy Wójta.
2. Do zadań Referatu Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, w szczególności należy:
1) tworzenie zasobów nieruchomości gminnych niezbędnych do wykonywania zadań własnych Gminy, prowadzenie ewidencji nieruchomości gminnych oraz sporządzanie planów wykorzystania zasobu gminnego zgodnie z przepisami prawa;
2) wykonywanie czynności związanych ze sprzedażą, oddaniem w użytkowanie wieczyste, aktualizacją opłat z tytułu użytkowania wieczystego, oddaniem w trwały zarząd, zamianą, użyczeniem, dzierżawą, użytkowaniem, darowizną, wnoszeniem jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek oraz obciążaniem ograniczonymi prawami rzeczowymi nieruchomości stanowiących własność Gminy zgodnie z przepisami prawa;
3) przygotowywanie projektów uchwał Rady lub zarządzeń Wójta, dotyczących nabycia, sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, zamiany, użyczenia, dzierżawy, użytkowania, darowizny, aportów, obciążania ograniczonymi prawami rzeczowymi nieruchomości stanowiących własność Gminy oraz w sprawach nadawania nazw drogom gminnym i prywatnym;
4) przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta w sprawach dotyczących niewykonania prawa pierwokupu;
5) prowadzenie postępowań w sprawach o ustalenie odszkodowania za grunty wydzielone pod gminne drogi publiczne;
6) wykonywanie i nadzorowanie czynności związanych z regulacją stanu prawnego dróg i nieruchomości będących we władaniu Gminy;
7) przygotowanie dokumentacji w sprawach nazewnictwa dróg gminnych i prywatnych;
8) ustalanie numerów porządkowych budynków mieszkalnych oraz innych budynków z urzędu lub na wniosek zainteresowanych, w tym wydawanie zaświadczeń i zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego;
9) opiniowanie dokumentacji dotyczącej rozgraniczenia i podziałów nieruchomości, zatwierdzanie projektów podziału oraz rozgraniczeń nieruchomości;
10) opiniowanie na wniosek sądów projektów podziału nieruchomości, prowadzonych w postępowaniu cywilnym;
11) przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń oraz zawiadomień w trybie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego;
12) regulowanie stanu prawnego nieruchomości gminnych oraz zakładanie dla nich ksiąg wieczystych;
13) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
14) prowadzenie czynności dotyczących zawarcia umów z rzeczoznawcami majątkowymi w celu zapewnienia wycen nieruchomości oraz z geodetami uprawnionymi w celu dokonywania podziałów i rozgraniczenia nieruchomości;
15) przekazywanie do referatu odpowiedzialnego za realizację budżetu ostatecznych decyzji zatwierdzających podział nieruchomości, aktów notarialnych dotyczących sprzedaży nieruchomości gminnych i nabycia nieruchomości na rzecz Gminy, wykazu mienia gminnego oraz informacji dotyczących przekazania gruntów gminnych w użytkowanie wieczyste lub w trwały zarząd.
Pliki do pobrania:
1. Wniosek o podział zgodnie z planem miejscowym.pdf
2. Wniosek o zatwierdzenie podziału zgodnie z postanowieniem.pdf
3. Wniosek o zatwierdzenie działki budowlanej.pdf
4. Wniosek o podział w celu zniesienia współwłasności.pdf
5. Wniosek o rozgraniczenie.pdf
6. Oświadczenie.pdf
7. Wniosek o odszkodowanie.pdf
8. Wniosek o udostępnienie nieruchomości.pdf
9. Wniosek ustanowienie służebności przesyłu.pdf
10. Wniosek o wydzierżawienie gruntu.pdf
11. Wniosek o potwierdzenie umowy dzierżawy.pdf
12. Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym nieruchomości.pdf
13. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.pdf
Podstawa prawna:
- Ustawa z dn. 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2014r. Nr 518 ze zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola ,Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 19
poniedziałek 9:30- 17:30,
wtorek – piątek 8:00 – 16:00
Sposób załatwienia sprawy:
Uchwała Rady Gminy wyrażająca zgodę na zamianę nieruchomości
Negocjacje
Protokół z negocjacji
Zawarcie umowy zamiany nieruchomości w formie aktu notarialnego.
Wymagane dokumenty:
Pisemne wystąpienie o dokonanie zamiany nieruchomości.
Opłaty:
Czynności zwolnione z opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dn. 16.11.2006 o opłacie skarbowej.
Czas załatwienia sprawy:
Do 6 miesięcy
Podstawa prawna:
- Ustawa z dn. 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz. U. 2014r., poz. 518 ze zm.).
Miejsce załatwiania sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola, Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 19
poniedziałek 9:30- 17:30,
wtorek – piątek 8:00 – 16:00
Sposób załatwiania sprawy:
Wydanie decyzji zatwierdzającej podział.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek – druk dostępny w kancelarii urzędu, na stronie internetowej urzędu /www.lesznowola.pl/.
- Projekt podziału nieruchomości przyjęty do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego z wykazem zmian gruntowych i protokołem przyjęcia granic nieruchomości.
Opłaty:
Czynności zwolnione z opłaty skarbowej (Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635 ze zm.)
Czas załatwiania sprawy:
Do 14 dni od złożenia wniosku wraz z dokumentacją.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dn. 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014r. poz. 518 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola ,Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 19
poniedziałek 9:30- 17:30,
wtorek – piątek 8:00 – 16:00
Sposób załatwiania sprawy:
Wydanie postanowienia opiniującego podział nieruchomości.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek – druk dostępny w kancelarii urzędu, na stronie internetowej urzędu /www.lesznowola.pl/
- Aktualny wypis z księgi wieczystej.
- Wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej.
- Wypis z ewidencji gruntów i budynków oraz kopia mapy ewidencyjnej
- Decyzja o warunkach zabudowy w przypadku braku planu miejscowego
- Zobowiązanie w formie aktu notarialnego, gdy wniosek dotyczy połączenia i ponownego podziału odrębnych nieruchomości
- W przypadku podziału nieruchomości przez budynek – rzuty poszczególnych kondygnacji z zaznaczonym odcinkiem granicy przez budynek.
- Wykaz synchronizacyjny jeżeli oznaczenie działek gruntu w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
Opłaty:
Czynności zwolnione z opłaty skarbowej (Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635)
Czas załatwienia sprawy:
14 ÷ 30 dni.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dn. 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 518 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola ,Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 19
poniedziałek 9:30- 17:30,
wtorek – piątek 8:00 – 16:00
Sposób załatwiania sprawy:
Uchwała Rady Gminy w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.
Wykaz nieruchomości przeznaczonych do zbycia
Ogłoszenie o przetargu
Przeprowadzenie przetargu
Protokół z przetargu
Informacja o wyniku przetargu
Zawarcie umowy kupna-sprzedaży w formie aktu notarialnego
Wymagane dokumenty:
- Wadium lub pisemna oferta
- Wypis z księgi wieczystej.
- Wypis z ewidencji gruntów i budynków.
- Wypis z planu miejscowego
Opłaty:
Czynność zwolniona z opłaty skarbowej na podstawie ustawy z dn. 16.11.2006 o opłacie skarbowej.
Czas załatwienia sprawy:
Do 3 miesięcy
Podstawa prawna:
- Ustawa z dn. 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 518 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola ,Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 19
poniedziałek 9:30- 17:30,
wtorek – piątek 8:00 – 16:00
Sposób załatwiania sprawy :
Uchwała Rady Gminy o zbyciu lokali wraz z udziałem w nieruchomości gruntowej.
Umowa w formie aktu notarialnego
Wymagane dokumenty:
- Wniosek pisemny .
- Wniosek o sprzedaży lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy.
- Umowa najmu lokalu mieszkalnego zawarta na czas nieokreślony.
- W przypadku zmiany stanu cywilnego najemcy w działce w trakcie trwania umowy najmu lokalu mieszkalnego dokumenty potwierdzające aktualny stan cywilny najemcy.
- Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego.
Opłaty:
Czynności zwolnione z opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dn. 16.11.2006 o opłacie skarbowej
Czas załatwienia sprawy:
Do 6 miesięcy.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dn. 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U z 2014r. poz. 518 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola ,Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 19
poniedziałek. 9:30- 17:30,
wtorek – piątek 8:00 – 16:00
Sposób załatwienia sprawy:
Uchwała Rady Gminy o zbyciu lokali
Operat szacunkowy określający wartość rynkową lokali i nieruchomości gruntowej.
Wykaz nieruchomości lokalowych do zbycia
Zawiadomienie najemcy o sprzedaży lokalu mieszkalnego i przysługującego pierwszeństwa w jego nabyciu.
Oświadczenie o woli skorzystania z pierwszeństwa w nabyciu lokalu mieszkalnego za cenę ustaloną przez rzeczoznawcę majątkowego.
Protokół uzgodnień.
Umowa kupna-sprzedaży w formie aktu notarialnego.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek pisemny .
- Wniosek o sprzedaży lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy.
- Umowa najmu lokalu mieszkalnego zawarta na czas nieokreślony.
- W przypadku zmiany stanu cywilnego najemcy w działce w trakcie trwania umowy najmu lokalu mieszkalnego dokumenty potwierdzające aktualny stan cywilny najemcy.
- Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego.
Opłaty:
Czynności zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. (Dz.U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635 ze zm.).
Czas załatwienia sprawy:
Do 3 miesięcy.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dn. 17 maja 1989 r. Prawo Geodezyjne i Kartograficzne (Dz. U. z 2010r. Nr 193 poz. 1287 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola, Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 19
poniedziałek 930- 1730,
wtorek – piątek 800 – 1600
Sposób załatwienia sprawy:
Postanowienie o wszczęciu postępowania
Ocena prawidłowości wykonania czynności ustalenia przebiegu granic oraz zgodności sporządzenia dokumentów z przepisami prawa
Decyzja o zatwierdzeniu rozgraniczenia lub umorzeniu z uwagi na zawarcie ugody zawartej przed geodetą.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek – pisemny (dostępny w kancelarii Urzędu) lub na stronie internetowej gminy.
- Aktualny wypis z księgi wieczystych, lub inny dokument własności.
- Operat rozgraniczeniowy przyjęty do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (dokumentacja techniczna).
Opłaty:
Opłata za wydanie decyzji – 10 zł.
Kasa czynna:
poniedziałek od 930 do1700
wtorek – piątek od 800 do 1530.
Czas załatwienia sprawy:
W zależności od zgromadzenia wymaganej przepisami dokumentacji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dn. 21 sierpnia 1977r.o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2014r. poz. 518 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola, Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 19
poniedziałek 9:30- 17:30,
wtorek – piątek 8:00 – 16:00 ,
Sposób załatwiania sprawy:
Postanowienie o zgodności wstępnego projektu podziału z planem zagospodarowania przestrzennego,
Decyzja zatwierdzająca projekt podziału nieruchomości.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek – druk dostępny w kancelarii urzędu, na stronie internetowej urzędu /www.lesznowola.pl/.
- Aktualny wypis z księgi wieczystej.
- Wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej.
- Wypis z ewidencji gruntów i budynków oraz kopia mapy zasadniczej
- Projekt podziału przyjęty do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego z wykazem zmian gruntowych i protokołem przyjęcia granic nieruchomości.
Opłaty:
Czynności zwolnione z opłaty skarbowej.
Czas załatwiania sprawy:
W zależności od zgromadzonej wymaganej przepisami dokumentacji.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dn. 9 stycznia 2012. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów
- Ustawa z dn.17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r., Nr 193, poz.1287 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola, Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 18
poniedziałek 9:30- 17:30,
wtorek – piątek 8:00 – 16:00 ,
Sposób załatwienia sprawy:
Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości w formie zawiadomienia.
Wymagane dokumenty:
Wniosek pisemny – druk dostępny w kancelarii urzędu, na stronie internetowej urzędu /www.lesznowola.pl/
Opłaty:
Opłata od wydania zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku – nie pobiera się.
Opłata za wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia (istnienia) numeru porządkowego – 17,00
Opłata za wydanie poświadczonej kopii w/w dokumentów – 5,00zł. od każdej pełnej lub zaczętej strony – ustawa z 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006r Nr 225, poz. 1635 ze zm.)
Opłatę skarbową uiszcza się gotówką w kasie urzędu lub bezgotówkowo na rachunek urzędu: 55 8022 0000 0000 0257 2000 0018
Kasa czynna:
poniedziałek od 9:30 do17:00
wtorek – piątek od 8:00 do 15:30
Czas załatwienia sprawy:
Od 3 do 7 dni.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dn. 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. 2014r. poz. 518 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Lesznowola ul. Gminna 60, 05 – 506 Lesznowola ,Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
parter, pokój nr 21
tel. 22 757-94-19, 22 708 91 19
poniedziałek 9:30- 17:30,
wtorek – piątek 8:00 – 16:00
Sposób załatwiania sprawy:
– Uchwała Rady Gminy lub Zarządzenie Wójta wyrażające zgodę na wydzierżawienie gruntów stanowiących własność gminy.
– Wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy
– Ogłoszenie o przetargu
– Wybór oferty
– Zawarcie umowy dzierżawy
Wymagane dokumenty:
Złożenie wniosku w terminie określonym w ogłoszeniu wraz z wymaganą dokumentacją
Opłaty:
Czynności zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie ustawy z dn. 16.11.2006 o opłacie skarbowej.
Czas załatwiania sprawy:
Od 2 do 6 miesięcy