Referat Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Pokój nr: 112
Tel. wew.: 130, 202, 203, 281
Tel. bezpośredni: 22 708 91 30; 22 708 92 02; 22 708 92 03; 22 708 92 81
Kierownik: Radosław Dąbrowski
Pracownicy:
- Ewa Gurtowska
- Małgorzata Ficek-Mikołajczak
- Beata Lewandowska
- Iwona Czerwińska
- Małgorzata Malesa
- Magdalena Pietrzykowska
- Olga Sobolewska-Boczula
- Anna Woźniak
1. Referat Urbanistyki i Planowania Przestrzennego podlega bezpośrednio Pierwszemu Zastępcy Wójta.
2. Do zadań Referatu Urbanistyki i Planowania Przestrzennego w szczególności należy:
1) prowadzenie prac związanych z opracowaniem lub zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy;
2) opracowywanie oraz zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
3) koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami i wyłożeniem do publicznego wglądu projektów studium i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
4) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do udzielania zamówień publicznych na prace planistyczne;
5) nadzorowanie realizacji umów na prace planistyczne;
6) przygotowywanie i koordynacja prac gminnej komisji urbanistyczno –architektonicznej;
7) archiwizowanie oryginałów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w tym uchylonych i które straciły swoją ważność;
8) ocena skutków ekonomicznych dla Gminy zmian w planach zagospodarowania przestrzennego na etapie projektów i w trakcie realizacji;
9) przygotowywanie oraz wydawanie wypisów i wyrysów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
10) prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę;
11) przygotowanie materiałów niezbędnych do oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy;
12) prowadzenie, w porozumieniu z Referatem Realizacji Budżetu oraz Referatem Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
13) przygotowywanie decyzji administracyjnych o ustaleniu z tytułu wzrostu wartości nieruchomości (renta planistyczna);
14) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem decyzji administracyjnych dotyczących ustalenia warunków zabudowy;
15) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem decyzji administracyjnych dotyczących ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego;
16) przygotowanie projektów decyzji administracyjnych stwierdzających wygaśnięcie wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w związku z wejściem w życie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian w przypadkach przewidzianych przez prawo;
17) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy oraz o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
18) przygotowywanie decyzji administracyjnych stwierdzających, za zgodą strony, przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby;
19) wydawanie zaświadczeń związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym, a w szczególności:
a) o rewitalizacji;
b) o zgodności sposobu użytkowania budynku z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
c) o braku na danym terenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
d) o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego;
20) opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin sąsiednich;
21) opiniowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i celu publicznego gmin sąsiednich;
22) analizowanie i diagnozowanie procesów urbanistycznych i budowlanych na obszarze Gminy i gmin sąsiednich dla prognozowania kierunków rozwoju.
Pliki do pobrania: