Nocna i świąteczna opieka medyczna
- Szpital św. Anny
ul. Mickiewicza 39
05-500 Piaseczno
tel. 22 735 41 08
Z powodu wprowadzonego stanu zagrożenia epidemicznego, Szpital św. Anny w Piasecznie przeprowadza dodatkową weryfikację stanu zdrowia Pacjentów. W związku z tym, w pierwszej kolejności należy telefonować pod numer: 22 735 41 08 w celu przeprowadzenia wywiadu lekarskiego.
Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna działa od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ oraz w weekendy, święta oraz inne dni ustawowo wolne od pracy – całodobowo.
- Mazowieckie Centrum Rehabilitacji Stocer
ul. Długa 40/42
05-520 Konstancin-Jeziorna
tel. 22 888 29 20
tel. 22 888 29 21
Adresy i telefony placówek nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej na Mazowszu wraz z informacją czy w danej placówce przyjmuje pediatra:
http://www.nfz-warszawa.pl/dla-pacjenta/na-ratunek/nocna-i-swiateczna-opieka-zdrowotna/
Zasady korzystania z Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej od 1 października 2017 r.
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku
w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.
W razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjent może udać się po pomoc do dowolnego punktu nocnej
i świątecznej opieki zdrowotnej, niezależnie od tego, gdzie mieszka, i do którego lekarza/pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) złożył swoją deklarację.
Dyżurujący lekarz udziela porad:
- w warunkach ambulatoryjnych;
- telefonicznie;
- w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych).
Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie:
- nagłego zachorowania;
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy;
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
W razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia, poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej, Pacjent ma możliwość skontaktowania się z Teleplatformą pierwszego kontaktu (TPK).
Dzwoniąc pod bezpłatny, ogólnopolski numer TPK: 800 137 200 pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ oraz w weekendy, święta oraz inne dni ustawowo wolne od pracy – całodobowo.
Teleplatforma nie zastępuje świadczeń udzielanych przez nocną i świąteczną opiekę zdrowotną, której zadania pozostają bez zmian.
Obecnie infolinia obsługiwana jest w języku polskim, angielskim i ukraińskim.
Link: https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk