Pełnomocnik ds. Profilaktyki Uzależnień
Pełnomocnik ds. Profilaktyki Uzależnień podlega bezpośrednio Wójtowi.
Zadania Pełnomocnika ds. Profilaktyki Uzależnień.
1. Pełnomocnik ds. Profilaktyki Uzależnień podlega bezpośrednio Wójtowi.
2. Do zadań Pełnomocnika ds. Profilaktyki Uzależnień, w szczególności należy:
1) realizacja zadań Gminy wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
2) przygotowanie i przedkładanie Wójtowi:
a) projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii (dalej zwany Programem),
b) projektu planu dochodów i wydatków w zakresie realizacji Programu,
c) sprawozdania merytorycznego i finansowego z realizacji Programu;
3) realizacja zadań wynikających z Programu;
4) współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach realizacji zadań wynikających z Programu;
5) udział w posiedzeniach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
6) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie realizacji Programu w tym współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych w zakresie prowadzenia dla dzieci i młodzieży profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej dotyczącej rozwiązywania problemów uzależnień;
7) sprawowanie kontroli merytorycznej wykonywanych zadań wynikających z Programu;
8) współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i osobami fizycznymi działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i problemów narkomanii;
9) wdrażanie i przeprowadzanie na terenie Gminy ogólnopolskich i regionalnych kampanii profilaktyczno-edukacyjnych w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii;
10) inicjowanie i wspieranie lokalnych inicjatyw z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień.