NAZWA REFERATU
Referat Innowacji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych
Pokój nr: 13
Tel. wew.: 218
Tel. bezpośredni: 22 708 92 18
FORMULARZ
Wniosek o wydanie Biletu Metrpolitalnego-Lesznowolskiej Karty Mieszkańca
Organ właściwy do realizacji usługi
Wójt Gminy Lesznowola
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o wydanie Biletu Metropolitalnego – Lesznowolskiej Karty Mieszkańca;
- Do wglądu lub załączenia w przypadku składania wniosku w formie elektronicznej, jeden z poniższych dokumentów:
- pierwsza strona zeznania rocznego PIT za ostatni rok podatkowy z podanym adresem zamieszkania na terenie Gminy Lesznowola oraz potwierdzeniem złożenia w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie,
- w przypadku rozliczania się przez Internet – wydruk pierwszej strony złożonego w formie elektronicznej zeznania rocznego PIT za ostatni rok podatkowy z podanym adresem zamieszkania na terenie Gminy Lesznowola (wraz z numerem referencyjnym nadanym przez system Ministerstwa Finansów) oraz urzędowe poświadczenie odbioru dokumentu doręczonego w formie elektronicznej,
- w przypadku rozliczania się z dochodu uzyskanego z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej wraz z pierwszą stroną PIT, nie zawierającą adresu zamieszkania – dodatkowo należy przedłożyć oświadczenie o miejscu zamieszkania przedsiębiorcy na terenie Gminy Lesznowola zgodne z załącznikiem nr 1 do niniejszego Regulaminu,
- w przypadku osób do 26 roku życia, korzystających z tzw. ulgi „Bez PIT dla młodych” – PIT 11 od pracodawcy z podanym adresem zamieszkania na terenie Gminy Lesznowola bądź pozostających na utrzymaniu rodzica, opiekuna prawnego, pierwszą stronę zeznania rocznego PIT za ostatni rok podatkowy z podanym adresem zamieszkania na terenie Gminy Lesznowola oraz potwierdzeniem złożenia w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie,
- w przypadku emerytów – PIT 11 lub PIT 40 za ostatni rok podatkowy z podanym adresem zamieszkania na terenie Gminy Lesznowola,
- w przypadku osób, które prowadzą działalność gospodarczą i opodatkowane są zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej – decyzję w sprawie wymiaru stawki karty podatkowej, wydaną za ostatni rok podatkowy,
- w przypadku osób duchownych opodatkowanych zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – wydaną, za ostatni rok podatkowy, decyzję ustalającą stawkę podatku dochodowego w formie ryczałtu w związku z pełnieniem funkcji o charakterze duszpasterskim,
- w przypadkach, gdzie nie ma możliwości okazania PIT 37 czy PIT 36 – formularz ZAS-DF zaświadczenie o wysokości obrotu w podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym a także dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych, wydany przez naczelnika urzędu skarbowego właściwego rzeczowo i miejscowo w sprawach poszczególnych zobowiązań podatkowych w tym podatku dochodowym od osób fizycznych,
- w przypadku osób samotnie wychowujących dzieci, niepracujących i niezarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Piasecznie – dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie Gminy Lesznowola (np. umowa najmu),
- w przypadku osób, które zamieszkały na terenie Gminy Lesznowola w trakcie roku kalendarzowego – złożony w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie formularz ZAP-3 (Zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem) z podanym aktualnym adresem zamieszkania lub NIP-7 (Zgłoszenie identyfikacyjne / zgłoszenie aktualizacyjne Osoby fizycznej będącej podatnikiem lub płatnikiem) z podanym aktualnym adresem zamieszkania na terenie Gminy Lesznowola,
- w przypadku współmałżonka nieosiągającego dochodu – do wglądu oryginał
wspólnego PIT za ostatni rok rozliczeniowy ze wskazaniem adresu zamieszkania na terenie Gminy Lesznowola z potwierdzeniem złożenia w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie, - decyzja w sprawie wysokości podatku rolnego za dany rok,
- zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego na terenie Gminy Lesznowola – załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu
3. aktualne zdjęcie legitymacyjne (może być na nośniku).
Sposób dostarczenia dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do Urzędu w następujący sposób:
- przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP) – opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym,
- przesłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Lesznowola, ul. Gminna 60, 05-506 Lesznowola
- przesłać e-mailem na adres: bilet@lesznowola.pl
- złożyć bezpośrednio w Kancelarii Urzędu Gminy Lesznowola lub w Referacie Innowacji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych
CZAS REALIZACJI
Niezwłocznie, w kolejności zgłoszeń.
Sposób odbioru dokumentów
Bilet Metropolitalny – Lesznowolską Kartę Mieszkańca należy odebrać osobiście, z zastrzeżeniem, że:
- w imieniu osoby do 18 roku życia wniosek składa rodzic lub opiekun prawny wypełniając wniosek i wpisując dane osoby, w imieniu której występuje oraz składa pod wnioskiem swój podpis i odbiera kartę,
- w przypadku odbioru karty przez osobę upoważnioną, musi ona przedstawić pełnomocnictwo: Pełnomocnictwo do odbioru BM-LKM
OPŁATY
- Wniosek jest zwolniony z opłat.
- Wniosek o duplikat – obowiązuje opłata w wysokości 10 zł, którą trzeba przelać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Lesznowola podany w Biuletynie Informacji Publicznej (w tytule przelewu należy wpisać: imię i nazwisko wnioskodawcy oraz informację „opłata za wydanie duplikatu Biletu metropolitalnego – Lesznowolskiej Karty Mieszkańca”).
TRYB ODWOŁAWCZY
Tryb odwoławczy nie występuje.
PODSTAWA PRAWNA
- Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.).
- Zarządzenie Nr 238/2024 Wójta Gminy Lesznowola z dnia 9 grudnia 2024 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 134/2024 z dnia 24 czerwca 2024 r. w sprawie ustalenia Regulaminu wydawania i użytkowania ,,Biletu Metropolitalnego – Lesznowolskiej Karty Mieszkańca” w zakresie zmiany Regulaminu wydawania i użytkowania Biletu Metropolitalnego – Lesznowolskiej Karty Mieszkańca.
DODATKOWE INFORMACJE
Referat Innowacji, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych
bilet@lesznowola.pl
tel.: 22 708 93 60
https://lesznowola.pl/karta-mieszkanca-i-bilet-metropolitalny/